• Wykorzystanie podczas zajęć logopedycznych elementów integracji sensorycznej urozmaica i uatrakcyjnia zajęcia, ale przede wszystkim ma głębokie znaczenie terapeutyczne
  • Wczesna interwencja logopedyczna
    - specjalizuję się w diagnozie
    i terapii zaburzeń mowy u dzieci
    w wieku niemowlęcym
  • Wspomaganie rozwoju dzieci
    z zespołem Downa oraz komunikowanie się
    z niepełnosprawnymi, ze szczególnym uwzględnieniem osób
    z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Terapia osób dorosłych po udarach
    i urazach mózgu, terapia afazji
    i dyzartrii ułatwiająca normalne funkcjonowanie w dotychczasowym środowisku

OPRACOWANIE STRATEGII AAC Z WPROWADZENIEM DZIAŁAŃ KORYGUJĄCYCH

Magdalena Grycman- doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Założycielka i kierownik Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie

Podczas spotkania z dr Magdaleną Grycman omówiłyśmy nagrania video oraz pisemną diagnozę dziecka ze złożonymi zaburzeniami komunikacji. Pani dr Magdalena Grycman dokonała analizy i korekty przedstawionego postępowania terapeutycznego służącego budowaniu umiejętności komunikacyjnych dziecka. Przedstawiła konkretne rozwiązania trudności napotkanych przez dziecko i terapeutę podczas procesu uczenia się nowych strategii w oparciu o metodę aktywizacji użytkownika AAC.

Poprzez dwie godziny ćwiczeń warsztatowych uczyłam się kontroli i precyzji wypowiedzi kierowanej do dziecka oraz praktycznego stosowania w jej trakcie pomocy wspomagających komunikację. Superwizor cały czas mnie wspierał i udzielał cennych rad
 i wskazówek, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ważność modelu naprzemiennego
i możliwości dokonywania wyboru przez dziecko.

Superwizja to wspólne zastanawianie się nad źródłem trudności dziecka w procesie komunikacji, szukanie istoty problemu, dochodzenie do nowych rozwiązań.

Szkolenie superwizyjne było bardzo interesujące i inspirujące do dalszej pracy budowania nowych dróg komunikacyjnych dzieci ze złożonymi problemami w komunikacji. Teraz czas na dokonanie ewaluacji strategii i wprowadzenie istotnych zmian. Wiem, że dzięki tym działaniom moja podopieczna będzie mogła łamać wszelkie bariery komunikacyjne. Bardzo dziękuję za to spotkanie oraz  dostarczenie praktycznej i obszernej wiedzy. Teraz już tylko  czas na pracę  i przemyślenia, a później już kolejna superwizja w listopadzie.